National Geographic Seongsu

Popup Media Art

Through media art, we realistically portray the beautiful Arctic landscapes and convey narratives about climate change and Arctic protection, offering visitors a unique insight into National

미디어 아트를 통해 아름다운 북극 풍경을 사실적으로 표현하고 기후 변화와 북극 보호에 대한 이야기를 전달하여 방문객에게 내셔널 지오그래픽만의 브랜드 가치를 제안.

What We Did
Art Direction
Motion Graphic
Media Art
Digital Experience
  • The Arctic, the main theme of 23F/W, is a place where National Geographic consistently researches and explores. What is the distinctive message that National Geographic aims to convey through this media art? mmpx has clearly defined the goal of the Arctic Experience (an experiential popup) to derive a unique message about the Arctic and nature that National Geographic pursues. By realistically depicting the most beautiful landscapes of the Arctic and utilizing various applications such as goods and signage, MMPX seeks to convey stories about serious climate change and Arctic conservation, proposing National Geographic's brand values to visitors. While the Arctic may appear beautiful and mystical on the surface, it harbors stories that are far from beautiful. Through hyper-realistic techniques, mmpx aims to convey these stories realistically. MMPX has chosen the story concept of 'Messages From the Arctic' for this project. Through this, they aim to induce empathy among visitors and bring the serious issue of Arctic climate change closer to everyday life.

  • 23F/W의 주요 테마인 북극은 내셔널 지오그래픽이 꾸준히 연구하고 탐험하는 곳입니다. 이번 미디어 아트를 통해 전달하고자 하는 내셔널 지오그래픽만의 차별화된 메시지는 무엇일까요? 엠엠피엑스는 Arctic Experience(체험형 팝업)의 목표를 명확히 정의하여 북극과 자연에 대한 내셔널 지오그래픽만의 차별화된 메시지를 도출했습니다. 가장 아름다운 북극의 풍경을 더욱 사실적으로 표현하고, 굿즈 및 사이니지와 같은 다양한 어플리케이션을 통해 심각한 기후 변화와 북극 보호에 대한 이야기를 전달하여 방문객에게 내셔널 지오그래픽만의 브랜드 가치를 제안했습니다. 북극은 아름답고 신비로운 바다이지만, 그 안은 결코 아름답지 않은 이야기를 간직하고 있습니다. 극사실 표현기법을 통해 이러한 이야기를 현실적으로 전달하고자 합니다. 우리는 이번 프로젝트의 스토리 컨셉을 ‘북극으로부터 온 메시지(From. Arctic)’로 정했습니다. 이를 통해 방문객들의 공감을 유도하며, 북극의 심각한 기후 변화 위기를 잠시나마 일상으로 끌어들여 보다 가까이에서 이해하고자 합니다.

Media Art